תעסוקה
הרב יניב חניא ט אדר, תשעה 28/02/2015.......................
שאלה:
לרב שלום,רציתי בבקשה לשאול שאלה שאני לא בטוח שהיא ממש קשורה לרב.ראשית אציין שתודה לאל אני אדם שעובד. אך מצד שני עברתי קורס לפני יותר משנה ולצערי אני לא עובד בתחום שלמדתי.בכל אופן רציתי לשאול האם לדעת הרב אדם יהודי דתי צריך ללמוד מקצוע למרות שלא בטוח שהוא יעסוק בו בעתיד? או שאולי עדיף לעבוד בעבודות לא קבועות? תודה.
תשובה:
זו שאלה טובה.
אני סבור שבימינו מוכח חד משמעית שמי שלומד מקצוע מסודר ובעל תעודה, פרנסתו מובטחת יותר והיא ברוב המקרים גם גבוה יותר משמעותית. ומכיוון שאני סבור שיש עניין גדול שכולנו נחיה היטב, בעושר ובשלווה, לכן אני סבור שיש עניין ללמוד מקצוע איכותי. לעיתים קרובות מי שיש לו מקצוע בעל תעודה, גם אם הוא עובד במשהו אחר, הרי שהוא מרוויח יותר ויותר קל לו למצוא עבודה טובה.
אני מאוד נגד בעובדה שאנשים מאמינים עובדים במקומות מזדמנים, וחושבים שזה בטחון. זה די הפוך לענ"ד, האמונה האמיתית היא האמונה שהקב"ה ברא את העולם בדרך מסויימת ואנחנו צריכים להתאים את עצמנו לדרך הזו, ולהתיישר עם העולם.
כמובן שאין טעם ללמוד "סתם" מקצוע שאין לו שימוש (למרות שבהרבה חברות גדולות ומסודרות מבקשים כיום לפחות תואר, גם אם מדובר על תואר סתמי לגמרי, מה שהעובדים בהי טק מכנים "תואר במדעי הדשא"), אולם מקצוע מסודר, עם שכר נאה, הוא בדרך כלל הבטחה לחיים טובים יותר מבחינה כלכלית, שזה דבר חשוב לרוב רובם של האנשים למעט יחידי סגולה.
תשובות נוספות בנושא-שתיה ושכרות בפורים
כפי שכתבת יש בזה דעות.
בתחילה חייבים לומר שמפשט הגמרא עולה שצריך לשתות בפורים, עד דלא ידעתעסוקה ועבודה
בודאי שיש קשר בין מצב רוח לביטחון עצמי, ככל שמצב הרוח טוב יותר, כך יש יותר כח לחיות, להתקדם, לעשו
תספורת
1) בדרך כלל, כאשר משהט אסור מסיבה מסויימת, לא נכנסים לכל אחד לבדוק איך הוא מתייחס לזה ומה הוא מרגיש.הלנת שכר
אם ההגדרה של השכר היתה לפי זמן, צריך לשלם מיד בסוף העבודה.
מצד שני, ניתן לסכם (מראש) שהתשלום יההלנת שכר
לכאורה אם את קובעת מראש שלא ישלמו לך על התקופה של ההתלמדות, וברור שלא תקבלי שכר על זה, הרי זו לא הלנגזל
בגדול זה מאוד תלוי בתנאים של המכללה. נראה לי על פניו שמכיוון שאת משלמת על המגורים, המכללה לוקחת בחשב
שאלה:
לרב שלום,רציתי בבקשה לשאול שאלה שאני לא בטוח שהיא ממש קשורה לרב.ראשית אציין שתודה לאל אני אדם שעובד. אך מצד שני עברתי קורס לפני יותר משנה ולצערי אני לא עובד בתחום שלמדתי.בכל אופן רציתי לשאול האם לדעת הרב אדם יהודי דתי צריך ללמוד מקצוע למרות שלא בטוח שהוא יעסוק בו בעתיד? או שאולי עדיף לעבוד בעבודות לא קבועות? תודה.
תשובה:
זו שאלה טובה.
אני סבור שבימינו מוכח חד משמעית שמי שלומד מקצוע מסודר ובעל תעודה, פרנסתו מובטחת יותר והיא ברוב המקרים גם גבוה יותר משמעותית. ומכיוון שאני סבור שיש עניין גדול שכולנו נחיה היטב, בעושר ובשלווה, לכן אני סבור שיש עניין ללמוד מקצוע איכותי. לעיתים קרובות מי שיש לו מקצוע בעל תעודה, גם אם הוא עובד במשהו אחר, הרי שהוא מרוויח יותר ויותר קל לו למצוא עבודה טובה.
אני מאוד נגד בעובדה שאנשים מאמינים עובדים במקומות מזדמנים, וחושבים שזה בטחון. זה די הפוך לענ"ד, האמונה האמיתית היא האמונה שהקב"ה ברא את העולם בדרך מסויימת ואנחנו צריכים להתאים את עצמנו לדרך הזו, ולהתיישר עם העולם.
כמובן שאין טעם ללמוד "סתם" מקצוע שאין לו שימוש (למרות שבהרבה חברות גדולות ומסודרות מבקשים כיום לפחות תואר, גם אם מדובר על תואר סתמי לגמרי, מה שהעובדים בהי טק מכנים "תואר במדעי הדשא"), אולם מקצוע מסודר, עם שכר נאה, הוא בדרך כלל הבטחה לחיים טובים יותר מבחינה כלכלית, שזה דבר חשוב לרוב רובם של האנשים למעט יחידי סגולה.
כפי שכתבת יש בזה דעות.
בתחילה חייבים לומר שמפשט הגמרא עולה שצריך לשתות בפורים, עד דלא ידע
בודאי שיש קשר בין מצב רוח לביטחון עצמי, ככל שמצב הרוח טוב יותר, כך יש יותר כח לחיות, להתקדם, לעשו
1) בדרך כלל, כאשר משהט אסור מסיבה מסויימת, לא נכנסים לכל אחד לבדוק איך הוא מתייחס לזה ומה הוא מרגיש.
אם ההגדרה של השכר היתה לפי זמן, צריך לשלם מיד בסוף העבודה.
מצד שני, ניתן לסכם (מראש) שהתשלום יה
לכאורה אם את קובעת מראש שלא ישלמו לך על התקופה של ההתלמדות, וברור שלא תקבלי שכר על זה, הרי זו לא הלנ
בגדול זה מאוד תלוי בתנאים של המכללה. נראה לי על פניו שמכיוון שאת משלמת על המגורים, המכללה לוקחת בחשב